Üniversitemizi Yeni Kazanan Öğrencilerimizin Dikkatine
28 Temmuz 2015
Değerli Öğrencilerimiz;

Üniversitemize kayıt hakkı kazanan tüm öğrencilerimizi bu güne kadar olan özverili çalışmaları ve tercihlerinden dolayı tekrar tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

2015- ÖSYS merkezi yerleştirme sonuçları ile Üniversitemizin herhangi bir programına kayıt hakkı kazanan adaylarımızın kayıt işlemleri 3-7 Ağustos 2015 tarihleri arasında Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nda yapılacaktır.  Adayların kayıt için belirtilen süre içerisinde başvurmaları gerekmektedir. Üniversitemize kayıt işlemlerini elektronik ortamda yapmak isteyen öğrencilerimiz, kayıt işlemlerini e-devlet üzerinden şifreleri ile birlikte https://www.turkiye.gov.tr adresinden 28 Temmuz - 5 Ağustos 2015 tarihleri arasında yapabileceklerdir. Elektronik kayıt işleminden bir gün sonra öğrenci belgeleri de e-Devlet kapısından alınabilecektir. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın elektronik kayıt işlemlerine ilişkin açıklaması şu şekildedir:

1. Devlet yükseköğretim kurumları, dileyen öğrenciler için e-devlet kapısından kaydolma imkânı sunacaklardır. 
2. Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler yerleştiği yükseköğretim kurumuna başvuracaktır. 
3. Elektronik kayıt işlemi 2015-2016 öğretim dönemi için ÖSYM den temin edilecek yerleşen verisi içerisindeki öğrencileri kapsayacaktır. ÖSYM yerleşen verisine YÖKSİS üzerinden erişilebilecektir. 
4. Elektronik kayıt tarihleri, ÖSYM yerleştirme sonuçlarının açıklanmasından sonra duyurulacaktır, 
5. Elektronik kayda, özel yetenek programları ile yükseköğretim kurumlarınca elektronik kaydı uygun görülmeyen programlar (sağlık raporu isteyen programlara gibi) ile açıköğretim programları dâhil edilmeyecektir. 
6. Yerleşen adaylar e-devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden kayıt işlemleri yapabileceklerdir. 
7. Asker Alma Dairesinden askerlik durum bilgisi ve Milli Eğitim Bakanlığından lise mezunu olup olmadığına dair bilgi ekran kayıdında yer alacaktır. Askerlik durumu kayıt olmalarına engel olmayacaktır. Ancak; Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler elektronik kayıt yapamayacak ve yerleştiği Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir. Milli Eğitim Bakanlığından mezuniyet bilgisi alınan öğrenciler için elektronik kayıtta öğrencinin yerleşme bilgileri, ÖSYM verisinden otomatik olarak gelecektir. 
8. Herhangi bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrenciler, elektronik kayıt ekranında kaydı yapılmayarak yerleşmiş olduğu Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir. 
9. Kaydını tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkotlu çıktı da alabileceklerdir. 
10. Kayıt olanlara ait bilgiler YÖKSİS üzerinden günlük olarak alınabilecektir.
11. Kayıt işlemini elektronik ortamda yapan öğrenciler elektronik kayıt ekranında veya üniversitenin web sitesinde duyurduğu tarihlerde ders kaydına gelecekler ve duyuruda belirtilen belgeleri sunmaları ve diğer şartları sağlamaları durumunda ders kaydı yapabileceklerdir. 
 
Üniversitemizi kazanan yeni öğrencilerimizin elektronik kayıt için öncelikle e-devlet şifrelerini PTT şubelerinden şahsen almaları gerekmektedir. E-Devlet kapısının kullanımı öğrencilerimize Üniversitemize kayıt, kredi ve yurt işlemleri, askerlik işlemleri ve diğer resmi kurum işlemleri gibi birçok alanda kolaylık sağlayacaktır.
 
Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrencilerimizin kayıt işlemleri, 03-07 Ağustos 2015 tarihleri arasında (saat 09:00-17:00 arası) Hitit Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Kayıt Kabul Bürosu’nda yapılacaktır. Bu durumdaki 1993 ve daha önceki yıllarda doğmuş erkek öğrenci adaylarımızın (Bakaya veya yoklama kaçağı olanlar) Askerlik Şubelerinden alacakları Askerlik Durum Belgesi (Bir fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına dair belge) ve Ortaöğretim Mezuniyet Belgesi (Diplomanın veya Çıkış Belgesinin aslı)’ni mutlaka ibraz etmeleri gerekmektedir.
 
2015 - 2016 Eğitim Öğretim Yılı Kayıtlarda İstenen Belgeler
 
Yeni öğrencilerimizin aşağıda ifade edilen belgeleri 30 Eylül 2015 tarihine kadar yerleştiği eğitim biriminin öğrenci işleri bürosuna eksiksiz teslim etmeleri gerekmektedir.
 
1- Ortaöğretim kurumlarından alınan Diploma veya Çıkış Belgesinin aslı. Başarı Belgesi, mezuniyet belgesi yerine kullanılmaz,
2- ÖSYS Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı),
3- Nüfus Cüzdanı Fotokopisi (Kimliğinizin yanınızda olması ve kimlik üzerinde T.C. numarası yazılmış olması gerekmektedir),
4- 12 adet 4x5cm ebadında fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır),
5- İkinci öğretim öğrencileri için öğrenim ücretinin ödendiğine dair banka dekontu (normal öğretimi kazanan öğrenciler katkı payı yatırmayacaktır),
6- Erkek adaylardan 1993 ve daha önceki yıllarda doğmuş olanların (Bakaya veya yoklama kaçağı olanlar) Askerlik Şubelerinden alacakları Askerlik Durum Belgesi (Fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına dair belge),
7- 29 Yaşından büyük adayların askerlik şubelerinden temin edebilecekleri Askerlik Durum Belgesi.
 
Kayıtla İlgili Önemli Notlar
 
1- Tıp Fakültesine yerleşen ve elektronik kaydı tercih etmeyen öğrencilerin kayıt işlemleri Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı – Ankara adresinde 04 Ağustos 2015 tarihinde yapılacaktır.
2- Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrencilerin kayıt işlemleri,  Hitit üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Kuzey kampüsü ÇORUM adresinde yapılacak olup; adayların kayıt için bizzat başvurmaları gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.
3- Kayıt için istenen belgelerin aslı görülmeden fotokopisi kabul edilmez.
4- Belgeleri eksik olan öğrenciler derslere ve sınavlara giremez.
5- Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan adaylar herhangi bir hak talep edemezler.
 
Kayıt İşlemini Tamamlayan Öğrencilerimizin Yapması Gereken Diğer işlemler
 
1- Kesin kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilerimizin http://www.oidb.hitit.edu.tr web adresinden okul numaralarını öğrenmeleri ve Üniversitemiz otomasyon sistemine (HUBİS) giriş yaparak bilgilerini kontrol etmeleri gerekmektedir (http://www.hubis.hitit.edu.tr). 
2- İkinci öğretim programlarımıza yerleşen öğrencilerimiz, Bakanlar Kurulu’nun 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı öğrenim ücretlerini belirlemesinin ardından okul ve TC numaraları ile ücretlerini Halk Bankası şubelerine yatırmaları gerekmektedir.
3- Öğrencilerimizin derslere girebilmeleri için, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği’nin Kayıt Yenileme (Madde-7) ve Derse Kaydolma Esasları (Madde-19) hükümleri çerçevesinde her dönem başında ders kayıtlanma işlemini gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Kayıt olan öğrencilerimizin, 04-11 Eylül 2015 tarihleri arasında Üniversitemiz otomasyon sistemine giriş yaparak ders kayıt işlemlerini mutlaka yapmaları gerekmektedir. Ders kayıtlanma işlemini belirtilen süre içerinde doğru bir şekilde yapmayan öğrencilerimiz, ilgili dönem ait derslere ve sınavlara giremezler.
 
Engelli öğrencilerimizin talep etmeleri halinde gereksinim duyacakları ekipmanlar, imkânlar ölçüsünde temin edilecek ve yine talep etmeleri halinde kendilerine özel refakatçiler verilecektir. Bu durumdaki öğrencilerimizin oidb@hitit.edu.tr  e-mail adresinden ekipman/refakatçi taleplerini üniversitemize iletmeleri yeterli olacaktır.
 
Kayıt süreçleriniz ile ilgili gerekli tüm bilgileri ve güncel duyuruları, http://www.oidb.hitit.edu.tr adresinden takip edebileceğinizi hatırlatırız.
 
Anadolu’nun parlayan yıldızı Çorum ilimizde yer alan ve her geçen gün sizlerle daha da büyüyüp gelişen Hitit Üniversitesi’ni seçerek Büyük Hitit Ailesi’ne katılan siz değerli en genç üyelerimizi içtenlikle tebrik eder, başarılarınızın devamını dileriz.
 
                                                                                         HİTİT ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
2017 Hitit Üniversitesi - Bilgi İşlem Daire Başkanlığı